Quantcast
Browse latest Browse all 3

Sommerferie

$

Så er det blevet sommerferie, og vi har allerede lavet en masse sjove ting.

Inden vi tog på ferie, var jeg dog i SFO i et to uger, hvor flere og flere af mine veninder tog på ferie. Og det betød faktisk, at jeg ikke rigtig havde lyst til at tage i SFO – dog kun lige til jeg kom derhen, for så fandt jeg bare ud af at lege med nogle af de andre børn.

Vi har nu også lavet en masse sjove ting i SFO’en. En dag havde vi OL, hvor jeg bl.a. kastede en gummistøvle 4,5 meter.

En anden dag var vi i Valbyparken på naturlegepladsen. Og her sluttede vi af med at få en is. Det er ellers ikke noget, som jeg har været vant til, når jeg har været i institution – men det er åbenbart forskellen mellem børnehave og SFO.

Og næste dag var vi i et udendørs svømmebassin. Så det har været rigtig sjovt at være i SFO, selvom der ikke har været så mange af mine venner.

Jeg har dog også været hjemme nogle dage sammen med Vilde og mor, mens far har været på Roskilde Festival.

Bl.a. var vi i svømmehal i Valby, hvor der var en sjov vandrutsjebane. Jeg nåede dog kun at køre én gang, før en livredder spurgte, hvor gammel jeg var. Og da jeg svarede 5,5 år, fik jeg at vide, at man skulle være 8 år for at køre på den. Og det var endda selvom, at jeg slet ikke var bange for at køre på den.

Bagefter tog vi på McDonald’s, og da vi var hjemme igen, kom Ellinor på besøg i gården, hvor vi spiste is.

Dagen inden havde jeg været på besøg hos Ellinor, hvor Ellinors far Casper spurgte, hvad jeg gerne ville have til aftensmad. Og da jeg svarede ”fiskefillet med pommes frites”, så lavede han det.

Om lørdagen tog mor, Vilde og jeg op til mormor og morfar. Turen tog længere tid en normalt, fordi der var kø på motorvejen. Men endelig nåede vi derop. Om eftermiddagen var vi ved stranden, og selvom vandet var ret koldt, var jeg i.

Søndag kom Filippa og Linus på besøg, og her var vi på stranden igen, hvor det var lidt varmere. Om eftermiddagen kørte vi hjem igen, men selvom jeg var meget træt, havde jeg svært ved at falde i søvn – måske fordi det var meget varmt.

Næste dag var jeg i SFO igen. Da jeg kom hjem igen, var far kommet hjem fra Roskilde Festival. Og jeg var rigtig glad for at se ham.

Torsdag startede ferien så. Om formiddagen var både Vilde og jeg hjemme. Og om eftermiddagen tog vi metroen til Amager, hvor vi skulle i Cirkus Summarum. Først var vi udenfor, hvor der var forskellige legemuligheder. Her fik vi også is.

Inden vi gik ind, købte vi nogle popcorn – og de næste par timer så vi så alle dem fra Ramasjang optræde. Her var både Hr. Skæg, Motor Mille, Bamse, Bruno og Christian fra Ramasjang Mysteriet. Det var rigtig sjovt.

Næste dag tog vi op til mormor og morfar for at fejre morfars fødselsdag. Her var også morfars søskende Ester og Julie samt deres mænd Erik og Jørgen. Og naturligvis var Filippa, Linus og Henrik der også (Janne kom senere).

Efter frokosten var vi på stranden, hvor vi badede. Og senere legede vi i haven, inden vi kørte hjem igen. Jeg var ret træt og faldt i søvn i bilen – og kom ret sent i seng.

Hele lørdagen gik med at pakke og gøre klar til vores ferie. Imens var jeg i gården, hvor jeg legede med Jonas og Benjamin (Rosa og Olivia var allerede på ferie).

Søndag pakkede vi det sidste og kørte mod Faaborg. Efter nogle timer kom vi til et feriecenter, hvor vi skulle bo de næste tre dage. Inden det var sengetid, kunne vi nå at være lidt på legepladsen.

Næste dag startede vi med at være i stedet indendørs pool. Senere tog vi til Faaborg by, hvor vi spiste frokost. Bagefter gik vi ned til havnen, hvor der også var en legeplads.

På vejen tilbage til feriecentret, var vi i Faaborg Miniby, der var en kopi af Faaborg – bare i en 10. del størrelse. Her kunne vi lege gemmer og gå på jagt efter sjove detaljer på husene.

Vi skulle også handle, men jeg gad ikke gå med ind, så jeg ventede bare i bilen, hvor jeg sad og tegnede.

Tilbage på feriecentret var vi igen i poolen. Og bagefter var vi på legeplads igen, hvor jeg legede med en anden pige.

Næste morgen stod jeg op præcis kl. 6.01. Og da vi havde spurgt morgenmad, tog vi til Svendborg – bl.a. for at kigge efter en skoletaske til mig. Her var der også en ballonklovn, som lavede en ballonblomst hver til Vilde og jeg.

Senere spiste vi frokost, inden vi kørte tilbage til feriecentret igen. Her var vi på en anden legeplads og i poolen igen.

Om aftenen var jeg meget træt – men havde også ondt i numsen. Da mor kiggede efter, fandt hun ud af, at jeg havde børneorm.

Det gjorde rigtig ondt, og jeg kunne slet ikke falde i søvn. I stedet lå jeg og vred mig og græd og skreg på grund af, at det gjorde meget ondt. Mor prøvede at lære mig at trække vejret helt dybt, når det gjorde mest ondt – men det hjalp ikke rigtig. Så klokken blev 23.45, inden jeg endelig faldt til ro.

Næste dag (i forgårs) vågnede jeg allerede kl. 6, men far fik mit til at sove lidt længere. Da Vilde stod op 6.50, kunne jeg dog ikke sove længere. De næste timer brugte vi på at pakke, og kl. 11 tog vi af sted mod Billund.

På vejen stoppede vi op ved et apotek for at købe noget medicin, og efter et par timer kom vi til Billund.

Her var vores hotelværelse ikke klar, men det gjorde ikke så meget, for mor og far havde en overraskelse til os – vi skulle i Legoland.

Hotellet lå tæt på, så vi kunne gå dertil. I Legoland var der rigtig mange mennesker og derfor også lange køer. Så vi valgte at prøve nogle af de ting, hvor der ikke var så lang kø.

Senere spiste vi frokost, prøvede flere ting og spiste en is, inden vi gik tilbage til vores hotel igen for at få vores værelse. Før vi forlod parken, købte vi også en rigtig flot skoletaske til mig. Og jeg fik også et penalhus.

Vores værelse lå lige ved siden af stedets trampolin. Det syntes Vilde og jeg var rigtig sjovt, men mor og far var vist lidt trætte af larmen fra alle børnene, som først stoppede med at lege kl. 22.30 – lang tid efter vi sov.

I går var vi igen i Legoland. Vi var der lige lidt over 10, hvor de åbnede – og gik straks hen til spøgelseshuset, hvor der ikke var lige så lang kø som dagen før. Derfor ventede vi ”kun” ca. 25 minutter, inden jeg kunne prøve forlystelsen med mor.

Far havde stillet sig lidt længere tilbage i køen, så da vi kom ud igen, kom jeg hen til ham – og kunne prøve forlystelsen igen.

Bagefter prøvede en masser andre ting – nogle både, et tog og en monorail. Vi så også alle landskaberne bygget af Lego og vi var også på en Duplo-legeplads.

Efter frokost var vi i en 3D biograf, hvor vi skulle have nogle særlige briller på. På et tidspunkt var der et vandfald i filmen – og pludselig kom der også vand på os i virkeligheden. Jeg havde svært ved at forstå, hvordan vandet i filmen kom ud på os.

Bagefter prøvede vi flere ting – bl.a. at vaske guld (der blev til en medalje). Her mødte jeg pludselig Mark fra min børnehave. Det var lidt sjovt.

Vi fik også en is, og inden vi skulle videre, prøvede vi de sidste ting. Vi var i Legoland helt til kl. 19.30, inden vi gik tilbage til hotellet for at hente vores bil.

Og så var det tid til at køre videre mod det næste sted – et nyt feriecenter i Ho ved Vesterhavet. På vejen faldt jeg i søvn og blev båret ind i vores nye hus, hvor jeg sov videre.

Og i morges vågnede jeg så op et nyt sted, hvor vi sikkert skal opleve en masse andre sjove ting.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 3

Latest Images

Trending Articles

Motor startet im warmen Zustand schlecht. HILFE!

Akemi Homura & Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Tebreve med hæklede blomster

Flandre Scarlet (Touhou)

SKE48 – Pareo wa emerald – PV_HQ

Koshigaya Komari (Non Non Biyori)

Cat & Nazrin (Touhou)

Akaza Akari (Yuruyuri)

Kaname Madoka & Akemi Homura (Puella Magi Madoka Magica)

Hachikuji Mayoi (Bakemonogatari)

Nishizumi Maho (Girls und Panzer)

DIY - Hæklet bil og flyvemaskine

NMB48 – Bokura no Eureka (Dance Version) [2013.06.19]

Flandre Scarlet Peek (Touhou)

Minami Kotori? (Ai Mai Mi)

Dance

Mushroom Dance

Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Misaka Mikoto (Toaru kagaku no railgun)

Sælges: Philips fuldtone (Højttaler-enheder)